Retrospectivă de vacanţă

Un singur cuvânt: Galaţi.

Galaţiul care mi-a ocupat timpul şi mintea şi m-a făcut să nostalgiez şi să-mi pierd răbdarea, mi-a scos în cale inocenţă şi mi-a pervertit prinţesa până în adâncul sufletului. Galaţiul care mi-a purtat pe braţe adolescenţa, crizele de nervi şi durerile menstruale; locul în care mi-am permis să fiu homosexuală ieşind afară vara, în grădina publică, să citesc. Locul în care am scris prima dată fiind conştientă că scriu. Locul pe care mi-am propus să-l urăsc imediat după ce termin liceul (asta şi să nu mai cobor în staţie în Ţiglina cel puţin un an după ce plec. I fail’d, obviously.).

Şi ştiţi ce? Nu îmi mai provoacă scârbă. Am reuşit să văd Galaţiul aşa cum nu mi s-a mai arătat de foarte mult timp. Am lăsat la o parte mizeria care mă murdărea şi pe mine, blocurile comuniste, zgomotul infect, oboseala cu care mă căram pe străzi. Şi am descoperit că o parte din mine a rămas acolo, o parte extrem de dubioasă şi excesiv de homosexuală – partea care scrie acum.

Iar pentru cei care îşi propun să-si piardă măcar o zi pe aici, deşi nu aveţi cine ştie ce de făcut, aista mi-i lista cu locurile care, pe mine – personal, m-au făcut să mă simt mai bine. Nu uitaţi:

  • ceaiul se bea în The News Cafe
  • cel mai bun shoki e în Town Coffee
  • berea în Score Pub, pe terasă
  • cea mai bună muzică e în Bar 13
  • chiulurile se dau cu smoothie de banane în New York Club
  • cele mai bune cărţi se citesc vara, în Grădina Publică
  • scrisul se face în gară când vecinii tăi renovează
  • cel mai bine te odihneşti acasă la Dudu
  • şi nu eşti om dacă nu te udă păpădia.
  • la chitară se cântă la 3 dimineaţa în Parc Eminescu
  • covrigii se mănâncă de la Full House dacă vrei să-ţi treacă foamea
  • pe faleză te cerţi cu prietenii buni pe motive de căcat
  • şi pe toată lungimea Brăilei nostalgiezi.

Acesta trebuie să fie cel mai homosexual lucru pe care l-am scris vreodată. Bine că l-am dat afară.

4 thoughts on “Retrospectivă de vacanţă

Leave a Potato

