“Bacul meu e mai greu decât al tău” – un sequel

Nu aveam de gând să mai scriu încă o mizerie despre complexele de superioritate ale unor persoane abia ieşite de la pubertate, care nu sunt în stare să îşi asume propriile greşeli. Dar nu îmi cer scuze pentru asta, că doară e locuşorul meu de vărsat frustrări.

Astfel, aceasta domnişoară drăguţă mi-a atras atenţia cu câteva comentarii bine plasate pe profilul de facebook al unei doamne profesoare, probabil fost dascăl al duduiei în cauză şi, cu siguranţă, fostul MEU dascăl pentru care am un respect aparte.

Ce mi-a spus ea:

Eu zic ca un pic de intelegere nu e prea mult. Ne plangem si nu cred ca exista elev care in preajma bacului sa spuna ca nu are nici o problema si sa nu se planga ca e prea mult sau sa zica ca nu mai poate. Si <insert name here> ai dreptate, filologia nu invata nimic 4 ani de zile si cu doua luni inainte de bac se apuca si ei de tocit si iau 10. Iar noi daca ne apucam cu doua luni înainte, de fapt mai bine nu ne mai apucam:))

Deci filologie…adica 4 ani de zile te ai distrat si ai făcut ce ai vrut tu si apoi ai invatat si tu acolo cateva comentarii, 3 ani si 2 munti si gata, nota mare pentru ca altceva nu ai avut de facut. Asta este cel mai greu examen pe care l am sustinut eu si generatia mea pana acum si an dreptul sa ma plang si sa ma agit cat vreau. Nu e corect ca voi sa staaati si sa nu faceti nimic 4 ani si apoi sa dam cu totii acelas bac cum a fost pana acum. Si daca ne gandim bine singura diferenta acum a fost subiectul III adica practic cam aceleași cunostinte. Si dupa cum zicea si <insert same name here>, voi invatat ca 2 plus 2 nu e 4 deci puteti sa va descurcati mai bine sa improvizati si bla bla bla

Reluând. Pe rând, că-s multe.

filologia nu invata nimic 4 ani de zile si cu doua luni inainte de bac se apuca si ei de tocit si iau 10

Asta e principala frustrare a elevilor la mate-info. Vezi tu, dragă doamne, ăştia de la filologie nu învaţă nimic, o freacă la rece şi iau note mari pentru că tocesc.

Să vă spun o chestie: la filologie se învaţă. Elevii de la filologie chiar înţeleg ce vrea să se spună într-un comentariu şi sunt în stare să scrie unul la orice oră din zi şi din noapte, pe un text la prima vedere pentru că EI ASTA ÎNVAŢĂ ŞI ASTA E SPECIALIZAREA LOR. Nu, nu tocesc pe ultima sută de metri. Încetaţi să vă mai supăraţi din cauza asta. Vă supăraţi degeaba.

Deci filologie…adica 4 ani de zile te ai distrat si ai făcut ce ai vrut tu si apoi ai invatat si tu acolo cateva comentarii, 3 ani si 2 munti si gata, nota mare pentru ca altceva nu ai avut de facut.

Îmi place pseudo-definiţia dată. Încă o dată: filologii nu trec prin liceu pe sub bancă. Nu, nu a învăţat nimeni câteva comentarii. Pentru că nu e logic să toceşti ceva ce a scris altcineva fără a pricepe ce căcat se mănâncă.

Am tendinţa de a critica reacţia don’şoarei ca şi cum m-aş adresa ei, îmi cer scuze dacă am asemenea scăpări.

În istorie nu ne băgăm, ştie toată lumea că nu e vorba de 3 ani şi că nu înveţi nici pe departe suficientă istorie în 2 săptămâni. în continuare, i-aş ruga pe cei cu un dinte împotriva umaniştilor, să nu uite că nu se dă doar geografie la proba a treia, ci este o materie la alegere. Geografie, logică, psihologie, economie, sociologie şi filozofie. Asta ca să clasificăm lucrurile. Niciuna dintre aceste materii nu se învaţă pe ultima sută de metri, motiv pentru care cei mai mulţi filologi se hotărăsc încă din clasele mai mici pentru ce materie vor opta la bac.

Printre altele, aliatul domnişoarei a comentat:

Invatati voi matematica m1, fizica, chimie, biologie si informatica, plus texte epice, dramatice sau poetice si duceti-va sa dati bacu’, desteptilor.

Ţin să amintesc tuturor, inclusiv tânărului în cauză, că niciun elev nu dă bacul la toate materiile de sus şi că a fost un comentariu nefondat.

Mi se pare stupid acest val de reacţii negative stârnit de examenul de anul ăsta. S-a vrut bac diferenţiat (cu care sunt de acord), s-a dat bac diferenţiat. Orice s-ar spune: subiectele au fost penibil de uşoare. Modernismul e o chestie de bază. Nu spune nimeni să comentezi Ion Barbu (pentru mulţii nemulţumiţi de prezenţa lui în listă – Dan Barbilian, poet, filozof şi matematician), nici chiar Blaga, că ai fost la mate-info şi nu ai avut destul timp să-l guşti cu adevărat. Dar dacă tu te plângi de Arghezi, vere, mă faci să mă întreb unde naiba ai umblat tot liceul.

În încheiere, ţin să amintesc nemulţumiţilor că este un examen la limba şi literatura română. Limbă maternă, tezaur cultural naţional, noţiuni de gramatică şi morfologie, în morţii mă-sii de treabă, că de-aia sunt atât de mulţi analfabeţi. Că ei învaţă decât matematică, nu le trebuie româna.

Şi încă o dată. Nu am nimic cu absolveţii de la mate-info care nu au complexe de superiorate faţă de oamenii de la filologie. Sau, dacă au, păstrează pentru ei. Mă enervează strict persoanele care îşi ascund slăbiciunile şi eşecurile sub pretextul ‘am fost la mate-info’ şi latră în stânga şi în dreapta cu privire la ‘tocilarii de la filologie care iau note degeaba, că oricum nu ştiu nimic folositor.’

LE: Dacă ești în căutarea unui pseudo-ghid de învățat pentru bac, click aici.

63 thoughts on ““Bacul meu e mai greu decât al tău” – un sequel

  1. Oana Radu says:

    Eu sunt persoana in cauza despre care vorbesti. 1. Ca si dificultate nimic nu egaleaza bacul la matematica. 2. Sincer vorbind acum cam cat de utile sunt cunostintele in materie de filozofie, logica si psihologie? 3. Cand o sa ma ajute pe mine vreodata sa cunosc estetica uratului la Arghezi? Adica doar daca am sa vreau sa predau romana, altfel nu vad cum sa mi tina de foame. 4. Filologia are mai multe ore de romana deci invata mai mult si e normal sa cunoasca toate aceste noțiuni ale literaturii. 5. Dupa ce termini la un profil de filologie ramai in cel mai bun caz cu cunostinte in materie de o limba straina si poate mai multa romana. Adica istorie si geografie stie toata lumea. Plus poate, subliniez poate un vocabular mai elevat. 6. Spun toate acestea fara a ataca persoanele de la filologie, ci structura profilului. Ps: as putea sa fac reclamatie pentru faptul ca citezi ceva ce imi apartine fara sa imi ceri permisiunea. Asta asa ca fapt divers

    • Vlad says:

      Deci sa clarificam cv elevi de filo invata cv cei de info altcv , unde nu mi se pare corect este la tipul de bac. Noi de la mate-info dam romana la bac dar filo nu da mate, inteleg si respect pe cei care invata de la filo si mate-info , nu este vina lor , nici a profesorilor , asta e viata ….

  2. Alex says:

    Am citit ce ai scris,respect punctul tau de vedere…insa ce parere ai ca un elev de la filologie se duce la o facultate care nu are nici o treaba cu profilul pe care l-a urmat,spre exemplu Inginerie Mecanica,facultate la care se cer cunostinte de matematica(nivel M1) si are medie mai mare fata de un elev care a urmat profilul Mate-Info si ii ia locul la facultate.

  3. 1. Îmi pare rău să aud asta tocmai de la o persoană care a ales în mod deliberat să dea matematică la bac. Nimic nu este exagerat de greu atâta timp cât îţi place ceea ce faci. Şi, crede-mă, Oana, cu acelaşi număr de ore de studiu pe fiecare materie, astfel încât să-ţi ajungă să treci la matematică, nu cred că treci la filozofie.
    2. Cam în aceeaşi măsură în care sunt utile şi cunoştinţele de fizică, biologie, chimie. Totul ţine de facultatea pe care o urmezi. Dacă urmezi o facultate.
    3. Într-o situaţie similară celei în care te ajută să ştii valenţa unei anumite substanţe.
    4. Filologia are, cât? O oră în plus? Două? Într-adevăr, fac o diferenţă extraordinară, în special având în vedere faptul că, de multe ori, filologia face şi ceea ce nu e în programă. Eu am făcut la clasă câte o operă în plus pentru fiecare autor studiat. În timpul orelor stabilite de programă. Am supravieţuit.
    5. După ce termini un profil uman rămâi cu mult mai mult. (ţin să precizez că structura folosită de tine – termini la un profil de filologie – îmi zgârie conştiinţa de filolog. Asta să fiu şi rea, că mă abţin enorm de la limbajul meu uzual). Dar tu eşti prea nervoasă şi prea necoaptă pentru a realiza asta acum. Vă vreţi domnişoare culte, nu piţipoance de rând, dar aveţi mentalitatea asta. Oricât de exagerat şi de cheesy ar suna, rămâi cu o cultură generală destul de bogată, care te pregăteşte pentru societate.
    6. Te-ai gândit cam târziu să nu ataci. Pentru că ai făcut-o în repetate rânduri în discuţia de pe facebook. Şi, permite-mi, fără prea mult tact.
    PS şi ţie, drăguţă. Nu ai putea. Textul tău a fost publicat, în primă instanţă, pe un domeniu public. Chiar şi aşa, am citat. Şi sper să nu ai cu adevărat pretenţia la drepturi de autor. Mizeria pe care ai scris-o e la ani lumină depărtare de a fi consideraţa operă literară sau artistică.

  4. @ Alex

    Dacă se încumetă să facă o facultate cu profil real, înseamnă că are de gând să termine. Ceea ce e de apreciat. Am foşti colegi de liceu care au ajuns la cibernetică şi ASE. Probabil au de tras mai mult decât ceilalţi, dar fac faţă.
    Şi nu uita că situaţia este posibilă şi invers. Eu am dat examen de admitere la facultate. Examen la care cunoştinţele din liceu nu mi-au fost de prea mare ajutor. Sunt la taxă. Am colegi veniţi de la un profil de real, care au intrat la buget (şi bineînţeles că nu spun că profilul i-a ajutat cu ceva) şi care au rezultate mai slabe decât mine. Mie mi se pare cam aceeaşi chestie.
    În special raportat la situaţia din ultimii ani, în care facultăţile de inginerie au din ce în ce mai puţini studenţi şi medii din ce în ce mai mici pentru buget.

  5. Oana Radu says:

    Mizerie sau nu, este irelevant si probabil sunt oameni care considera mizerie si ce ai scris tu. Ce obsev eu ca are mai mult un profil de filologie in structură: o ora sau doua de romana in plus, la fel si de istorie si geografie. Enlgeza sau franceza dupa caz de asemenea o ora sau doua in plus. Latina care este clar inutila. Toate materiile de la proba a III a sunt studiate si la mate info, acelas numar de ore, mai putin sociologia. Cred ca am numarat bine. Daca am omis ceva imi cer scuze. Matematica, chimia, fizica au o anumita continuitate de a lungul celor 4 ani, mai mult sau mai putin, ceea ce inseamana ca daca nu inveti in mod constant este greu sa faci fata. In schimb logica de exemplu, nu inveti intr a 9 a, nu contreaza ca anul urmator oricun nu mai faci. Si aceasta regula se aplica si la celelalte materii, mai putin cred ca la latina.

    • Prototype says:

      Si eu am sa dau la anul Bac la mate si nu stiu daca am sa il iau. E chiar asa greu? Eu ii urasc pe cei de la filologie,toti cu fite cu note mai mari , pana si ei se dau de gol ca le pun note pe portofolii si nu invata deloc la istorie si nici romana , nu le preda mai deloc, si la engleza sunt mai bun ca toti din clasa de filologie dar am avut media de admitere la liceu cu 10 procente mai mica de ultima de la filologie (unde voiam sa intru de fapt). Declar razboi celor de la filologie. Apropo , Ruki e proasta, prea proasta , cica la ea ca e mai greu bac ul la romana decat la mate.

  6. Oana Radu says:

    Si tin sa precizez din nou ca nu am absolut nici o problema cu elevii de la filologie. Ceea ce ma deranjeaza este ca se plang ca este greu si asa mai departe cand de fapt nu este chiar asa. La filologie mereu mediile sunt mai mari. Oare de ce?

  7. Oana Radu says:

    Si ma gandesc ca exista in motiv pentru care in liceu, la noi in tara cel putin, si in străinătate unde am invatat eu, se invata matematica la greu, 4 5 ore pe săptămână, dar filozofie una maxim doua. Si la fel pot spune si despre logica, psihologie si asa mai departe.

  8. Oana Radu says:

    Sunt de acord cu faptul ca majoritatea cunoștințelor acumulate pe perioada liceului sunt inutile in facultate dar eu cred ca trebuie sa studiem macar putin din fiecare domeniu pentru a putea vedea ceea ce ne place si a alege ce vom face in viitor.

  9. Poate pentru că oamenilor de la filologie chiar le place ceea ce fac? Zic şi eu…

    Şi nu, mate-info nu fac materiile de bac de la uman în acelaşi număr de ore. Filologia are mai multe ore de psihologie, economie, logică şi filozofie.

    Şi continuitatea de care vorbeşti tu este relativă. Am vaga impresie că matematica şi româna sunt singurele materii al căror examen însumează cunoştinţele din toţi anii.

    Ceea ce te deranjează este că se plâng că este greu? Ţii în mod special să-ţi amintesc atitudinea ta de pe facebook? Nu cu asta ai început. De fapt, ti-ai concentrat forţele pentru a încerca să convingi că elevii de la filologie nu fac decât să tocească şi să ia note mari degeaba, spre deosebire de voi.
    Atitudinea celor ca tine mă deranjează pe mine. Ai terminat mate-info? Foarte bine, felicitări. Dar îi mai discretita pe cei de la filologie.

    • Prototype says:

      Toti cei de la filologie sunteti cu fite si aveti mediile mai mari,credeam ca doar la mine la liceu dar se pare ca peste tot. Eu urasc matematica, chimie si toate astea , pentru ca eu vreau sa dau la politie unde se cere istorie. Acum tu spui ca romana e mai grea ca matematica la bac? Cat de proasta poti sa fii sa spui asta. Cei de la filologie de la noi recunosc ca le pun note din burta ( pe portofolii si referate ) si nu tocesc deloc ca na , la bac da istoria doar de a 12a si logia de clasa a9a , romana mai e cum e. Si de ce ne iei cu fraze in engleza peste romana , vrei sa pari mai inteligenta? Eu sunt cel mai bun la engleza si mai bun si decat cacatii de la filologie,dar ghinionul m-a facut sa ajung la real. Literatura romana ? cea mai mare prostie,gramatica trebuia sa dam la bac. Insa voua “va place asta” ca doar na sunteti filozofi , nu ?
      Eu sincer as declara razboi claselor de la uman,pentru ca ei sunt vazuti mai destepti ceea ce nu e adevarat!!! AA,apropo, esti proasta de dai in gropi cu fitele tale cu tot , se vede ca esti o basinoasa de la filologie!!

      • Nu ştiu dacă ar trebui să râd sau să plâng citindu-ţi comentariile.
        Îţi recomand să reciteşti tot articolul şi, eventual, comentariile, dacă nu e prea mult pentru tine şi apoi să revii. Poate prinzi şi tu esenţa a ceea ce am scris.
        Şi poate îţi revizuieşti şi gramatica.
        Btw, nu se dau exerciţii de gramatică la bac, trust me.
        Mi se pare că eşti foarte frustrat că nu ai ajuns “un căcat de filologie”, ceea ce sperai.

  10. Oana Radu says:

    Imi cer scuze daca am jignit pe cineva sau daca limbajul meu a deranjat. Nu a fost cu intenție.

  11. Oana Radu says:

    Poate pentru ca le place ceea ce fac, sau poate pentru ca e usor. Si continuitatea nu e chiar relativa. Se da din doi ani la chimie si biologie, din 3 ani la informatica iar la fizica la alegere 2 capitole din 4 daca nu ma insel.

    • Dacă ţi se pare atât de uşor, trebuia să faci filologie. Dacă elevii de la filo ar schimba profilul cu cei de la mate-info, ar face ambele tabere acelaşi căcat. Pentru că se pricep la ce fac ceilalţi la fel de bine pe cât ştie câinele meu să citească.

      Câinele meu nu ştie să citească.

  12. Sunt perfect de acord cu tine. Trebuie să încerci fiecare materie înainte de toate. De-asta există şcoala generală. Şi oricum treaba asta e mult pe lângă subiect.

    Anywayz, mergi şi te odihneşte. Prea mulţi oameni ţi-au sărit în cap în seara asta. Mult succes pe mai departe. Să nu mă faceţi să-mi pierd mândria faţă de LMK.

  13. Oana Radu says:

    Si cu privire la atitudinea mea, cu totii avem posibilitatea de a ne exprima parerea in mod liber iar dreptul la opinie este unul dintre drepturile fundamentale ale omului, din cate imi amintesc ca am invatat la filozofie anul acesta.

  14. “Invatati voi matematica m1, fizica, chimie, biologie si informatica, plus texte epice, dramatice sau poetice si duceti-va sa dati bacu’, desteptilor (Ma refer aici la cei care considera ca trebuie sa avem aceleasi aptitudini in ceea ce priveste comunicarea, atat scrisa, cat si orala, indiferent de profilul scolar ales.)”

    Ruki nu baga lumea in eroare prin eliminare selectiva. Macar da copypasta la tot citatul. Asta e jurnalism de 2 bani :D

    • Citeşte atent discuţia de pe facebook şi vei vedea că referinţa din paranteză este extact către noi, filologii care i-au sărit în cap. Ceea ce face paranteza mai puţin necesară.

      Also, te rog să nu numeşti ‘jurnalism’ ceea ce fac eu. Sunt diferenţe de la cer la pământ.

      • sorin says:

        Tin sa te contrazic ! :). Paranteza chiar este necesara, mai mult decat crezi tu ! :). Daca te simti cu musca pe caciula, sa fii sanatoasa. Da’ nu ma acuza pe mine pentru faptul ca m-am referit la filologii care mi-au sarit in cap, ok?!

      • Aparent, eşti singurul care înţelege ce vrei să spui. Dacă vrei să înţelegem şi noi ce vrei să spui cu adevărat, va trebui să rescrii întreaga conversaţie de pe facebook.

  15. Ana says:

    Oana Radu, nu ai niciun cui impotriva celor de la filologie, dar tii sa ne reamintesti si catre sfarsitul discutiei ca, totusi, ei au medii mai mari. Bun, bravo lor, cu ce te deranjeaza pe tine media altora? Sa precizez, nu am terminat filologie, ci stiinte sociale, profilul pe care toata il considera usor. Ghici ce, nu e. Asta daca vrei sa te tii de carte si atunci cand termini sa stii ceva. Here’s a funny story: acum 2 ani, cand am dat eu bacul, multi dintre colegii de la mate-info au ales biologia ca a 3-a proba. Acum, nu stiu despre cei care au dat bio 11-12, dar subiectele pt 9-10 au fost penibil de usoare. Intr-atat de usoare, incat lenesii astia care terminau uman si care tocmai terminasera cu muntii si silogismele lor s-au apucat sa le rezolve in curtea scolii. Surprise, surprise, eu una luam 7. Asta dupa ce nu mai facusem biologie de 2 ani (si ca sa fiu sincera, nici nu ma pasionase vreodata materia asta). Cat au luat multi dintre ilustrii matematicieni? 5, daca l-au luat si pe ala. Scuza, bineinteles, a fost ca s-au pregatit pentru matematica. Si iti spun asta nu ca sa iti arat cat de destepti eram noi, umanistii, ci sa vezi ca totul tine de pregatire. Pentru ca o prietena care a dat bacul in acelasi an a luat 10. Si ea a dat matematica, dar uite ca nu i-a fost asa greu.

    Cu ce te ajuta logica, filosofia, economia si celelalte? Ma intristeaza ca un absolvent al specializarii mate-info nu intelege de ce logica e utila. Odata ce ai priceput logica, oricat de dezorganizata ar fi gandirea ta, esti in stare sa construiesti si sa desfiintezi argumente. Ca sa nu mai vorbesc de aplicatii in statistica, de pilda. Cat despre filosofie, eu aveam 4 ore pe saptamana (cu o ora de studii sociale transformata tot in filosofie) si iti spun drept ca nu am avut vreodata o materie atat de dificila. Sigur, daca luam manualul, citim si noi un textulet si ne dam cu parerea, e usor. Sa intelegeti filosofie cu adevarat, asta chiar nu-i pentru toata lumea. Si sa dispretuiesti cu atata usurinta asta, doar pentru ca ”nu iti e de folos” insumeaza cam tot ce e in neregula cu mentalitatea azi. Nu c-ar fi vina ta, dar daca alegi sa fii de partea ”mercenarilor”, de ce le dai in cap celor care, evident, urmand argumentatia ta, vor muri de foame pe urma?

    Facultatea pe care am ales-o eu e tot in domeniul stiintelor sociale, cu admitere pe baza de dosar. Cam jumatate din colegi au terminat mate-info, iar unii dintre ei sunt si la buget. Au medii mari pentru ca au invatat si pentru ca stiau ca vor avea nevoie de medii la admitere.

    Se cuvine sa stii ceva despre estetica uratului pentru ca e parte din istoria literara a neamului tau. Imi pare rau ca nu iti place, dar parca e mai usor decat sa dai GCSE din Shakespeare la 16 ani, de pilda. Daca ei pot sa faca asta, poti si tu la 18 ani sa interpretezi niste figuri de stil, cu o cheie din context.Daca nu, nu e din cauza lipsei vreunui talent special, ci din lene sau lipsa de vointa.

    P.S. Indiferent de profil, mi se pare inadmisibil ca un absolvent de liceu sa scrie ”acelas”. Ai terminat un liceu teoretic, nu unul vocational si sa stii sa scrii in propria-ti limba dupa 12 ani de scoala nu ar trebui sa fie asa de greu.

    • PotatoKiller says:

      M-ai pierdut la partea cu ‘nu am terminat filologie, ci stiinte sociale, profilul pe care toata il considera usor. Ghici ce, nu e.’
      Ce anume ti s-a parut greu,if I may ask. Intreb pentru ca si eu am terminat acelasi profil.
      Eu unul regret ca am facut profilul asta. Cu toate ca ador istoria,economia si filosofia,as fi putut sa-mi intretin pasiunea pentru ele fara sa fiu la sociale.
      Daca ai dat acum doi an bac-ul,inseamna ca stii si tu cum e sa-ti cauti un job sau internship si sa ti se ceara aptitudini mai avansate in domeniul IT. Si asta indiferent ce facultate faci. Numai pentru info as alege acum un profil real,defapt am incercat sa ma mut din clasa 10-a,dar n-am avut pile asa bune.

  16. Oana Radu says:

    Ce sa spun. Este inadmisibil sa gresesc un cuvant. Am sa verific de cate 3 ori fiecare postare de acum ca sa nu deranjez pe cineva si sa scriu din nou ceva incorect din punct de vedere gramatical. (Nu cred ca există cineva care sa nu greseasca din graba sau neatenție)

  17. Oana Radu says:

    Daca ma intrebi pe mine Shakespeare este mult mai interesant decat morometii, iar Tolstoi ii depaseste pe toți scriitorii nostri. Si as studia încântata la scoala ‘Razboi si pace’ sau ‘ Anna Karenina’ in loc de Maitrei, Ultima noapte sau Viata ca o prada.

    • PotatoKiller says:

      Faptul ca Tolstoi depaseste toti scriitorii romani e deja axioma. ‘Razboi si pace’ e o capodopera universala,s-o compari cu o scriere autohtona n-are rostul. Daca erai baiat te mai intelegeam,am vazut ca multe fete prefera literatura romaneasca tipica telenovelelor.

      • O, dar stai că atingem o coardă sensibilă. Eu nu am susţinut că Preda are o operă mai valoroasă decât Tolstoi. Dar sunt curioasă cum poate susţine aşa ceva un proaspăt absolvent de liceu. Cu ce argumente vine, şi nu pe net, că pula mea…, într-o discuţie faţă în faţă. Cum şi-ar susţine opinia?

      • PotatoKiller says:

        Nu-mi spune,citesc Tolstoi,Dostoievksi,Dickens pentru plot?
        Dac-as citi o carte pentru plot,m-as apuca de Dan Brown.
        Sunt curios daca si intr-o discutie fata in fata ai limbajul asta acid. :D

  18. Oana Radu says:

    Ana, ce spui tu despre biologie. Asta e, a fost un an mai usor atunci. La logica este usor aproapre in fiecare an.

  19. Oana Radu says:

    Eu vad lucrurile in felul urmator. Pentru ca bacul sa fie cat de cat egal trebuie făcute niste modificari. Proba la istorie sa nu fie doar din istoria României adica doar clasa a 12 a, sa fie din cei 4 ani asa cu mate info da din 4 ani de matematica nu doar ultimul an, sau doar matematica descoperita de romani. Apoi daca tot proba a III a este din filozofie, logica, psihologie, sociologie, geografie si economie,sa se stustudieze in toti cei 4 ani aceste materii, si sa aiba continuitate asa cum noi invatam fizica chimie biologie si informatica 4 ani. Doar in aceste conditii am putea spuna ca este bacul este cat de cat egal si corect

  20. :< Nici să dorm ca omu' nu mă lăsaţi.

    Oana, eu îţi spun că profilul de uman este mai uşor. Dar asta pentru că îmi place şi pentru că am ajuns să mă pricep la majoritatea materiilor de uman.
    So, yeah, discuţie aseară cu un absolvent de mate-info: "9.35 in bac la mate nivel m1,si tot as prefera sa dau mate,decat romana…mi se pare muuult mai grea romana decat matematica,si mai ales acum ca este bacalaureat diferentiat(anul asta facem exceptie,a fost usor la ambele filiere,dar poate in viitor,cine stie…)
    si fara sa fi facut vreodata prega la mate in viata mea….
    si tot prefer asta,decat romana…din nou zic,cu atat mai mult acuma ca e bac diferentiat."
    Deci sunt şi oameni în aceeaşi oală cu tine şi care nu gândesc la fel.

    Ai citit vreodată Shakespeare? Mă îndoiesc. Shakespeare e unul dintre cele mai mari coşmaruri ale studenţilor la filologie. NU ţi-ar fi mai uşor să înveţi Shakespeare. NU ţi-ar plăcea mai mult.
    Tu, fetiţă, nu ai absolut niciun drept şi nicio capacitate de a aprecia valoarea unei opere literare. Cu ce argumente îl plasezi tu pe Tolstoi deasupra oricărui autor român? Nu ai citit destul, nu vei citi niciodată destul şi nu vei avea niciodată autoritatea şi competenţa de a judeca aceste lucruri. Aş aprecia înalt dacă ai avea decenţa de a scrie corect titlurile măcar. Maitreyi este o carte extraordinară, scrisă de o personalitate extraordinară. Şi spun personalitate, pentru că Eliade nu a fost doar scriitor. Să nu mai menţionez cât de apreciat este în afara ţării.
    Exact despre oamenii ca tine vorbeam când spuneam că citesc doar pentru plot. Asta e ignoranţă.

    La logică este uşor în fiecare an, dar nu iei 5 dacă te pun să faci o variantă de bac acum.

    Şi, referitor la ultimul comentariu. Încetaţi să mai comparaţi materiile de la uman cu cele de la mate-info, pentru că nu prea aveţi punţi de legătură.
    Aş putea, de florile mărului, să spun că tocmai de-asta e mai uşor la mate-info, că materia are continuitate, se leagă de ceva.
    I mean, căcat, ai nişte formule la fiecare materie pe care trebuie să le aplici pur şi simplu, să faci nişte calcule şi gata, ai ajuns la un rezultat pe care nu ţi-l ia nimeni. Aş putea să fiu de această părere? Bineînţeles că aş putea, seems fair to me. Dar nu sunt atât de ignorantă încât să ştiu nu e adevărat. Şi te-aş ruga să îţi cântăreşti şi tu pe viitor argumentele, că multe sunt de căcat.

    Şi, ca sfat, nu mai încerca să insulţi literatura română în faţa mea. Sau în faţa altcuiva. Sau să o insulţi, pur şi simplu. Te judec.

  21. Mircea says:

    Bă rukeh, da-i futere o țârică. Zic asta pentru că în liceu se face gramatică spre deloc. Cel puțin la mine, trei ore de română pe săptămână. Deci tind să cred că rostul materiei este strict de „literatura română” pe care mulți o porcesc și o evită.

    Astfel, încep să cred că materia asta are o utilitate 0 pentru marea posteritate.

    • Ahahah, lol, chiar acuş discutam că ar trebui să se numească doar “examen la literatura română”. Deşi, în liceu, se face morfologie, ceea ce nu e tocmai inutil.

      Dar, bineînţeles că te contrazic în legătură cu utilitate 0. Într-adevăr, e mai puţin folositoare celor care urmează facultăţi de inginerie, dar simpla dezvoltare a vocabularului contează enorm. You know I’m right. : >

      • Mircea says:

        Ba, că tot veni vb de discuții cu alții, vorbeam și eu cu tovarășul Gheorghiu și am ajuns la concluzia c-ar fi mai bine ca la uman să rămână această probă, în timp ce la celelalte specializări să fie strict o probă de limbă română, ceva de bază, simplu și ușor, dunno. Și pe morfologie nu prea se pune accentul, chiar nu-ți ajung trei ore pe săptămână să acoperi toate operele literare și să-i faci pe proști să priceapă.

  22. Eu cred că la asta se va ajunge în următorii ani. Primul pas a fost bacul diferenţiat. Încet-încet nivelul cerinţelor la română pentru mate-info vă scădea. So myeah…

    • Mircea says:

      Ceea ce mi se pare corect, de ce-i bagi omului atâtea opere literare pe gât dacă el nu le vrea? Ar trebui să avem o formă decentă, prin care noi să ne alegem materiile din care să dăm BAC-ul. Care-i problema dacă eu vroiam să dau BAC-ul la istorie și matematică? No, seriously, chiar aș fi vrut așa ceva :))

  23. Studiezi fizica chimie biologie timp de 4 ani la matematica -informatica dar nu dai la bacalaureat din toti cei 4 ani… ai capitole pe care le alegi.. maxim 2 ani …si la noi daca dadeam la fizica de exemplu , la biologie si chimie nu ne fortau atat in ultimul an…vroiau sane puna note si terminau cu noi..

  24. Maria says:

    Nu stiu unde ai vazut tu, domnisoara Ruki ca la Cibernetica, ASE studentii veniti de la profilul uman fac fata materiilor care se predau. Din 7 examene, 5 devin restante. Tin sa mentionez ca am dat bacul anul trecut, iar pentru proba la limba si literatura romana m-am confruntat cu aceeasi cantitate de foi pline cu comentarii si multe altele. Nu vad de ce va atacati atata, depinde de fiecare liceu in parte si de profesorii de la clasa. Ce vrea domnisoara Oana sa sublinieze este faptul ca realul la bac da din matematica pe 4 ani, chimia/fizica pe 2 ani( informatica fiind pe 3 ani), iar la romana la fel ca si umanul. Cei de la uman dau istoria/ geografiei pe 1 an, iar logica/psihologie/economie/sociologie/filozofie pe 1 an ( materii care exista si la profil real si care se invata intr-un an de zile).Diferenta consta in volumul de materie.

  25. Unde a văzut domnişoara Ruki că elevii de la uman fac faţă la ASE? Păi…la ASE.
    Eu văd ce încearcă să spună Oana, toată lumea vede. Problema e că, din cauza faptului că la uman se iau, de obicei, note mai mari, voi aveţi impresia că ‘vaaai, cretinii ăia nu învaţă nimic şi iau cele mai mari note, tocilarii dreacu’, fute-le-aş familiile’. Încep să mă plictisesc să explic că materiile de la filologie nu sunt atât de uşoare pe cât vi se par vouă, cei asupriţi de dificultatea materiilor pe care vi le-aţi ales singuri şi la care se presupune că vă pricepeţi.

    Mulţi nu realizează că la uman sunt cerinţe mult mai mari la română decât la voi, pentru că nimeni nu se plânge de chestia asta. We take it for granted. Acceptaţi că nu sunteţi cu nimic superiori elevilor de la uman şi, dacă aveţi o viaţă mult mai grea, înseamnă că v-aţi greşit profilul.

    • Maria says:

      Nici eu nici tu, atunci cand ti-ai dat cu presupusul despre elevii de la filo veniti la ASE, nu am generalizat! Eu m-am referit ca si tine strict la Cibernetica, ASE( de restul facultatilor nu-mi dau cu parerea pentru ca nu stiu). Te-as ruga sa recitesti de cate ori este nevoie, comentariul meu, am sa astept sa constientizezi faptul ca nu am precizat absolut nimic despre dificultatea materiei pe care am avut-o eu la bac. Nu am facut diferenta intre dificultatea materiilor, ci intre volumul materiei. Nu ma cred superioara celor de la uman, si nici nu mi-am gresit profilul spre deosebire de cei care platesc pentru a putea sa invete ceea ce chipurile ii pasioneaza.

      • Dacă te-ai referit strict la volumul materiei, atunci bănuiesc că ştii că pentru a treia proba de bac, umanul nu învaţă doar materia de la clasă, pentru că sunt prea puţine ore. Cred că doar la logică poţi merge cu materia făcută, efectiv, la oră. În schimb, pentru toate celelalte îţi mai trebuie materiale auxiliare.
        Asta nu se discută de obicei cu cei de la real, aşa că mulţi nu ştiu.

  26. Ana says:

    Pff. Cat pot fi de acord.

    Incep prin a spune ca tocmai am venit de la examenul de la istorie, fiind absolventa de stiinte-sociale. :)

    Ideea preconceputa cum ca la uman e mult mai usor tine strict de faptul ca cei de la real habar n-au cam ce inseamna materiile alea “nefolositoare” de la uman (logica, psihologie, sociologie, economie, filosofie, studii sociale).

    Sa luam o ora de filosofie. Ascultatul intr-o ora de filosofie, dragilor, nu inseamna doar repetarea papagaliceste a unei lectii. Nu, nu! Inseamna interpretarea unor texte scrise de niste “insi” ca Aristotel, Platon, Descartes, Nietzsche, J.J. Rousseau etc. . Pe langa asta, predarea la filosofie se face cam in acelasi fel: interpretarea unor texte, extragerea unor idei principale (si nu e ca si cum ai scoate ideile principale din “Morometii”, credeti-ma!). Inmultiti asta cu 4 ore pe saptamana, adunati cu niste teme (exprimari de opinie, sinteze, esee) si vedeti cam cat de “usor” e rezultatul.

    Hai sa nu mai facem caca pe noi de cat de greu e la real. Cand ai dat admitere intr-a IX-a, stiai ce te asteapta si ti-ai asumat. Daca nu, too bad for you.

  27. maaamă câte comentarii. n-am chef să le citesc pe toate. ai şi n-ai dreptate:

    unu, orice ai spune, bacul diferenţiat a fost un căcat. dai simbolism (care, să fim serioşi, e simplu de tratat, dacă ştii Plumb, care se învaţă în 10 minute) la ăia de la uman care fac mult mai multe ore de română şi dai modernismul care, şi o zic din perspectiva unuia care i-a plăcut şi l-a înţeles, e incomparabil mai greu (măcar prin faptul că, spre deosebire de Bacovia, moderniştii au o filosofie în spate). e mult mai greu de tratat şi mult mai interpretabil.

    doi, just saying. aproape toţi olimpicii pe care îi cunosc, la orice materie, inclusiv la limba română, sunt de la real.

    trei, da, la real e mai greu. pentru că un bac la mate necesită o pregătire CONTINUĂ. altfel ai acolo farfurii zburătoare şi (ca-n adresa ta) brontozauri şi eşti pierdut în spaţiu. pregătirea asta începe minim dintr-a noua. nu aş zice că bacul la mate e cel mai greu, Doamne fereşte. mai ales că anul ăsta s-a dat chiar uşor (un elev foarte bine pregătit avea timp să dea câte 2 soluţii, desene şi să scrie caligrafic tot, iar unul bine pregătit nu avea probleme să scoată MĂCAR 8.50), dar să fim serioşi, bacul la română se pregăteşte, practic, timp de doi ani. a unşpea şi a douăşpea. dacă eşti atent în a unşpea şi a douăşpea, chiar dacă nu te omori cu cititul, împuşti nota mare. ştiu că sunt un mare narcisist că fac chestia asta, dar mă dau exemplu personal: când am dat bacul, nu am stat să îmi rescriu sau să tocesc comentarii, nu am cumpărat cărţi, am fost doar atent la clasă şi am văzut filmele relevante în ultimele 3 zile şi am scos 9.90. în condiţiile în care, olimpic la mate, la primele variante de bac lucrate, scoteam 8 pentru că greşeam prostii. ca pregătire pe bază de variante, la mate am lucrat 100, la info >150 şi la română ~10. se simte vreo diferenţă?

    şi asta e pentru că atunci când scrii probleme eşti clar şi la obiect, nu laşi loc de interpretări (dacă laşi, plăteşti via prostia corectorilor). când scrii eseuri poţi să îi şi îmbârligi, să bagi ceva bullshit.

    patru, comparăm strict numeric. pentru bacul de la uman şi real e aceeaşi materie (ceea ce face bacul diferenţiat să fie, practic, nul). noi avem 3 ore de română pe săptămână, voi minim 4. iar numărul de ore pe săptămână în total nu se compară.

    cinci, ştiu că iar atac oamenii de la uman, dar să fim serioşi, o mare parte (nu toţi) din oamenii care merg la uman nu o fac pentru că le place latina sau alte chestii de genul. CI PENTRU CĂ NU SUFERĂ MATEMATICA. ceea ce, după mine, denotă lene cruntă.

    corolar, am colegi la universitate care fac materii umaniste (gen drept) care au terminat mate-info pentru că (vorbele lor) le deschide mintea. şi eu am tratat eseurile ca pe probleme de matematică. şi mi-a ieşit bine.

    nu o zic ca om cu complexe de superioritate pentru că am prieteni buni la clase de filologie. dar rămân la părerea că în România profilul uman nu e profilul care pune accentul pe materiile umaniste (pe care, dă-le dracu, le facem şi la real, excepţie latina, din ce ştiu) ci profilul celor cărora nu le place matematica.

    răspund cu drag la orice răspuns de la comentariul ăsta, nu sunt butthurt :)

  28. :<
    Ce voiam să spun de la bun început, înainte de articolul ăsta şi înainte de zecile de comentarii care au târâit discuţia la dracu-n praznic e că elevii de la mate-info nu au motive reale de a se simţi superiori faţă de ei de la uman.

  29. Heh, ale tineretii valuri. Ia sa arunc si eu aici cu cartoful. In primul rand am terminat filologie la cel mai bun “colegiu national” din orasul meu (Galati) acum doi ani, primul an cu camere. Niciodata nu mi-a placut matematica si nu am fost bun la ea, motiv pentru care am optat in clasa a-9a pt profilul filologie chiar daca toti cunoscutii/parintii au fost impotriva. Nu ma regaseam deloc in acest profil dar bucuria mea a fost ca scapasem de matematica. Defapt nu scapasem, am facut pana in clasa a10-a cu o profesoara care ne “tortura” cu ecuatii de gr.2 :)). Anii de liceu au zburat ca pasarile cerului in timp ce eu nu dadeam doi bani pe ce se intampla pe la ore. Aveam un singur caiet pt toate materiile, nu am invatat niciodata serios pentru vreo lucrare/teza pe tot parcursul liceului. Facand o antiteza cu prietena mea (fosta colega de clasa, ne-am separat cand ea a optat pt profilul mate-info) ea muncea pe branci la matematica, engleza,romana si informatica, materii pe care le facea la un nivel mai ridicat decat noi, pentru ca ei erau considerati “desteptii de la mate-info”.

    Tot liceul am avut lejer media 8-8 si ceva fara a invata nimic si m-am trezit in preajma BAC-ului ca trebuie sa recuperez atata materie. Alimentat de ideea ca trebuie sa iau BAC-ul pentru a ma muta cu prietena mea in apartament la Bucuresti, am tras tare in ultima luna de scoala si am reusit sa scot un 9,18 total (9.15 romana; 9.35 istorie; 9.05 geografie).

    NU RECOMAND viitorilor elevi sa lase pe ultima suta de metri deoarece iti vine cam greu sa asimilezi atatea informatii intr-un timp atat de scurt si risti sa le incurci.

    Bun, am trecut si peste asta, acum a ramas facultatea. Dupa intense cercetari m-am hotarat sa dau la Politehnica Bucuresti sectia TCM. Va dati seama ce mutre au facut colegii de facultate cand au auzit ca vin de la profil uman nu? Admiterea a constat in concurs de dosare + interviu (la care am luat 10) in care te intreba care e modelul tau in viata si alte chestii inutile.

    Partea buna este ca avand media mare la BAC (9.18) probabil am luat locul la facultate unuia care a avut-o mai mica din cauza Matematicii, dar a depus un efort mai mare decat al meu pe parcursul liceului. Eh, asta e viata. Pe langa locul ocupat, am aflat ca se dau BURSE DE STUDIU la facultate inca din primul semestru iar pentru bursa conta nota de la admitere. Eu am fost printre cei 10 care au luat bursa de la mine din grupa, bursa care o mentin si pana in ziua de astazi. :) Deci inca odata le-am tras clapa colegilor de la mate-info.

    Dupa primul an de facultate mi-am dat seama CAT DE MULT CONTEAZA SA STII MATEMATICA si am tot respectul pentru cei ce se straduiesc in liceu sa invete aceasta grea materie. Per total, chiar daca munceste mai mult, chiar daca iese cu o medie de BAC mai mica din cauza Matematicii, un elev de la mate-info este superior unui elev de la Filologie la orice ora din zi si din noapte. Asta e realitatea.

    Printre multe alte materii de real, la noi la facultate se fac 5 tipuri de matematici, Algebra,Analiza,matematici speciale, cate una pe semestru. Am tras de mine chiar tare sa inteleg si eu cum se rezolva acele exercitii. Nu a fost deloc usor, dar am luat 5-ul. Am trecut pana acum de toate examenele cu note mari (Fizica,Chimie,Rezistenta Materialelor etc.) Medie in jur de 9, bursa asigurata.

    Ceea ce am observat la colegii de facultate absolventi de mate-info este ca la fiecare curs predat lor li se pare usor (chestii de baza) si se cam culca pe o ureche. Chestiile astea de baza mai tarziu, in sesiune, ii lasa cu buza umflata cand pica la Algebra sau la Fizica de exemplu. Am numerosi colegi absolventi de mate-info cu medie >9 care au pana acum 5-6 restante la astfel de materii.

    Ca sa imi mentin bursa si statutul de integralist, am fost nevoit sa invat mult mai mult pe langa cele predate la facultate, sa ma intorc la bazele matematicii, sa imi iau cateva ore de meditatii etc. Dar, daca iti doresti cu adevarat un lucru, cum ar zice cei de la Adidas: Impossible is nothing.

    Daca ar fi sa dau timpul inapoi, nu imi pare rau ca am ales Filologie in liceu. Macar am stat relax atatia ani. Cu ce eram mai castigat daca alegeam mate-info? Mai intram printre primii la facultate daca aveam media mica la BAC? Mai aveam bursa inca din primul semestru? Cei cu mate-info au o stea in frunte? Nu.

    Un sfat pentru cei aflati oarecum in situatia mea, nu te lasa spunandu-ti ca e prea mult si nu ai sa faci fatza, nu te descuraja, intodeauna exista o portita pe undeva. Profesorii universitari au intelegere daca le spui ca esti de la Filologie si ca nu prea stii mate si altele dar ca vrei sa inveti. Daca esti serios totul este posibil. La facultate practic iti iei viata in maini, inveti sa te descurci singur, nu da nimeni doi bani pe tine daca nu te lupti sa dovedesti ceva, si cel mai important lucru: invata-te sa te folosesti de cea mai importanta resursa a facultatii: oamenii. Scopul pentru care esti aici este sa iesi mai bun decat ai intrat ;) plus o hartie.

    Succes pe viitor si scuze pentru eventualele greseli de punctuatie dar nu dau doi bani pe ele.

  30. Lullaby says:

    Am gasit aceasta postare in mod accidental dar titlul mi-a starnit interesul. Inteleg ca aici sunt implicati proaspeti absolventi de liceu, ei bine , eu sunt putin mai “batrana” decat voi. Acest conflict intre profilele liceelor a existat dintotdeauna,doar ca foarte prost dezbatut, ca si de aceasta data. Nu, nu putem afirma despre elevii ce urmeaza un profil uman,ca sunt mai prosti decat cei ce adopta profilul real. Cauza pentru notele atat de mari ale celor care termina un liceu cu profil uman? In acest caz nu sunt de acord cu niciuna dintre parti; adica, vina revine sistemului nostru de invatamant. Catre domnisoara (Sper ca nu am inteles gresit), care a redactat acest text, nu este vorba ca elevii sunt mai dedicati si chiar le place ceea ce fac, adica hai sa fim seriosi nu imi poti spune ca toti elevii sunt dedicati, sub nicio forma. Eu personal, crede-ma pe cuvant, cunosc absolventi ai proflului uman (au absolvit cu o nota ceva mai frumoasa decat a mea, in contextul in care a mea a fost 9,50) si sincer iti spun, nu au idee prea mult despre ce inseamna un comentariu, nu au o coerenta in idei, nu au o coerenta in exprimare.
    E inutil sa se poarte o asemenea disputa pe aceasta tema, vorbiti despre 2 profile complet diferite. Ceea ce probabil a avut in mintea domnisoara Oana Radu cand a postat textul ofensiv, a fost o frustrare, cauzata de constientizarea efortului depus. Oamenii care urmeaza un profil uman au nevoie de o memorie buna si nu de o foarte pronuntata logica a gandirii. Am citit la un momentat dat unde spuneai ca un absolvent de filologie stie sa construiasca singur un comentariu, ei bine permite-mi sa imi asum urmatorul lucru: orice absolvent de liceu, indiferent de profilul absolvit, TREBUIE sa stie sa dezvolte o serie de judecati de valoare asezate intr-un asa zis “comentariu”, deci… asta nu ramane o caracteristica a elevilor umanisti. In cazul celor ce urmeaza un profil real, lucrurile se complica putin, de ce? Pentru ca materiile ce intra in programa acestora de studiu sunt materii foarte complexe, foarte stufoase si care necesita un exercitiu continuu…. Inca imi aduc aminte sutele de exercitii rezolvate… dar, acum, fiecare isi alege in mod deliberat profilul cursurilor liceale deci, atunci cand alegi ar trebui sa sti la ce te inhami.
    Deci asemenea ciocniri de opinii nu trebuiesc discutate sub prisma presiunii cauzata de evenimentele de moment, iar aceasta competittivitate inutila ar trebui sa dispara si sa fie urmata de o unire fondata pe dorinta de schimbare a unui sistem educational absolut absurd, caci nu este vina elevului de la filologie (acela care isi invata la timp si isi da silinta) ca, colegul care merge cu plicul cu bani sau mai stiu eu ce, are medie mare, este vina sistemului. Pe langa asta, stiu ca toata lumea se simte stresata in preajma examenului de Bacalaureat dar credeti-ma pe cuvant, avalansa de stres ce urmeaza in urmatorii ani este coplesitoare.

  31. Azurite says:

    O doamne, voi toti astia care va plangeti ca aveti bacu greu, din a 9 ce naiba faceti? Mate mate mate exercitii peste exercitii iar asta inseamna ca daca nu sunteti incompetenti va intra in cap. Sa va vad pe voi ma ca reusiti voi cu o ora de istorie pe saptamana sa invatati atatia ani! Pe langa cele 16 opere la romana avem inca pe atat la istorie si mai ramane si filosofia. Ideea asta ca voi sunteti superiori se naste din frustrarea ca nu sunteti capabili sa luati o nota buna la bac si incercati sa va mai diminuati din vina ( aceea ca dupa atatia ani de matematica tot prost ai ramas) spunand ca aia de la filo sunt niste incapabili care au luat note mai mari ca tine doar pt au un rahat de materie dar tu… cel care te.ai straduit atat de mult ai reusit sa faci performanta de a lua bacul cu 6. Nu va pus nimeni sa mergeti la real asa ca gura mica. Puteti sti matematica de pe lume , degeaba daca sunteti ingusti la minte si frustrati!

    • Iulia says:

      Ce comentariu urat… Daca termini clasa a12-a, dupa 4 ani de atata literatura si atata filozofie ar trebui sa stii ca limbajul folosit de tine este total neadecvat. Te asigur eu ca nu este vorba despre prostie sau incompetenta celora de la profilul real, dar este ceva deja recunoscut si atestat de catre marii cercetatori faptul ca matematica dezvolta inteligenta intr-un mod net superior decat literatura. Deci nu este cazul sa jignesti pe nimeni.Am terminat la un moment dat un liceu cu profil real, si crede-ma pe cuvant ca matematica nu este chiar floare la ureche, e nevoie sa ai anumite abilitati dezvoltate pentru a fi capabil sa rezolvi complexitatea anumitor operatii. Deci ultima ta afirmatie in ceea ce priveste oamenii care stiu matematica dar sunt ingusti la minte nu este tocmai fondata.
      Pe de cealalta parte, incetati sa va mai plangeti pentru un examen care va testeaza cunostintele pe care trebuia sa vi le fi insusit deja acum ceva vreme.BAC-ul chiar este un examen usor, daca se intampla sa ajungeti pe la o facultate serioasa -adica una la care chiar dati examene unde sa va demonstrati cunostintele acumulate nu cele copiate de prin carti sau cu casti, o sa vedeti ca de fapt acest examen pentru care va jigniti aici in ultimul hal, este absolut banal.

      • Sayuri says:

        Iulia, ,,matematica dezvolta inteligenta intr-un mod net superior decat literatura”, dar nici fara lectura nu se poate. Am colegi care abia citesc o carte pe semestru si care au EQ-ul foaaaarte scazut.
        Si eu tot la profil real sunt, dar fara ora de romana parca ar fi mai urat la scoala. Pana la urma, se vorbeste de logos creator mai des decat despre faptul ca Pitagosa considera ca esenta lucrurilor este reprezentata de numere. :) ;)

  32. RRS says:

    Fiti seriosi daca nu inveti nimic la filologie tot poti sa iei bacul , cu note mai mici cei drept, insa la mate-info daca nu inveti absolut nimic poate ai noroc si treci de nota 6 doar la romana

  33. Stefana says:

    Nu înțeleg de ce cred unii că cele mai mari note sunt la uman?! În orașul meu (Timișoara ), mediile cele mai mari de admitere în licee (mai ales la liceele de elita) sunt la profilele de real. Întotdeauna cele mai mari medii le are profilul de mate-info. Mulți care vor să intre la mate-info rămân la secții de SN, SS sau filo doar pentru că nu au avut medie mare pt mate-info.

Leave a Potato

